Güncel Haberler

Liman devleti denetiminin uygulanmasına ilişkin esaslar belirlendi

Düzenleme ile, deniz yargı yetkisi sektörlerinde deniz taşımacılığında kullanılan gemiler, Türkiye'nin bir parçası olduğu uluslararası mevzuat bağlamında, yaşam, mülk ve çevre mülkiyeti ve uygun kutsal alanların yetkilendirilmeleri için, uygun kutsal alanların yetkilendirilmeleri için, uygun kutsal alanların yetkilendirilmesi açısından yeterlilik, uygun kutsal alanların yetkilendirilmesi, uygun olanlar için uygun, uygun kutsal alanlara yetki, uygun tutgenmalar için, uygun kutsal alanlara izin verilmesi, uygunluklar için, uygun kutsal alanlara izin verilmiştir. Uygun kutsal alanlar için mezeler için seçmeler. yetkili ve aday gösterildi.

Sonuç olarak, liman denetim yetkililerinde, denizcilik düzeyinde eğitim sağlayan fakülteler veya okullarda veya Yükseköğretim Konseyi (Yök) tarafından kabul edilen yüksek öğrenim kurumlarının eşdeğerliği, uluslararası sözleşmeler, liman ve sınır koşullarının hükümlerinin hükümlerinin hükümleri, talep edilecektir.

Bu yetkililer ayrıca ilk memur veya daha yüksek, ikinci mühendise, makineye veya üstün olmak ve denizin hayatta kalması ve bayrak statüsü altında bir yıli hizmete sahip olmak zorunda kalacaklar.

Liman Devleti Denetim Görevlisi İngilizce olarak denetim ilişkilerini hazırlayacak ve imzalayacaktır. Yetkililer tarafından yapılan denetimlerin muhtırası içinde kurulan elektronik sistemin girişleri liman başkanı tarafından kontrol edilecektir.

Yetkililer, denetim limanı veya denetimli gemilerle ticari bir ilişkiye sahip olamayacak, deniz ajansı ve yasal belgeler ve sınıf sertifikaları, bu belgelerin sunumu için gerekli soruşturmaları gerçekleştiren ve bunlar adına iş yapan kuruluşlar tarafından istihdam edilmeyecektir.

Otoritenin devamı için, merkezi kuruluşta veya liman başkanlıklarında çalışan denetim yetkilileri, bir takvim yılında en az 10 liman durumu gerçekleştirmek veya denetime eşlik etmek zorunda kalacak ve bakanlığın düzenleyici işlemleri tarafından belirlenen yenileme derslerini tamamlamalıdır.

Girişin bölünmesi koşulları

Gemiyi Türkiye'deki geminin üye devletlerinin limanlarında veya partiye tutma kararına rağmen, 6 ay boyunca gemiye giriş yasağı, tersaneye gitmezse gemiye 6 ay boyunca uygulanacaktır, bu da izinsiz durdurulacağını veya tamir edileceğini beyan eder.

Türkiye'de yapılan liman statüsünün denetimlerinin ardından, son 36 ayda üç veya daha fazla sürede korunan gemi Türk kapılarına girme yetkisine sahip olmayacak.

Gemide ilk kez, giriş yasağı Türk limanlarında 12 ay içinde ilk kez ve giriş yasağının sonundan itibaren 12 ay içinde Türk limanlarına giriş yasağı 24 ay boyunca uygulanacaktır.

Türk kapılarına giriş yasağının ikinci kez uygulandığı için kalıcı yasak etkinleştirilecektir.

Sahibi, operatör veya geminin bayrak devleti, liman devletinin amiri tarafından verilen tutulmanın kararına karşı çıkma hakkına sahip olacaktır. Temyiz başvurusu, geminin tutulması tarihinden itibaren bir ay içinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz İşleri Genel Müdürlüğüne sunulacaktır.

Gemi gereksiz yere korunur veya geciktirilirse, sahibi veya operatör yargı yolunu talep edebilecektir.

Öte yandan, 26 Mart 2006 tarihli resmi gazetede yayınlanan “limanın durumunun denetimi üzerine düzenleme” yürürlükten kaldırıldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
jojobet jojobet vdcasino jojobet
gaziantep escort gaziantep escort