Alman otomotiv sektörü sallantılı: sipariş eksikliği nedeniyle hissiyat hızla kötüleşiyor – Son Dakika Otomotiv, Ekonomi->Dünya Haberleri
Münih merkezli Ekonomik Araştırma Enstitüsü'nün (Ifo) ekonomik durumuna ilişkin anket sonuçlarına göre, ekim ayında eksi 28,6 puan olan Alman otomotiv sektörünün ekonomik durum endeksi, kasım ayında 3,5 puan azaldı. eksi 31,1 puana geriledi.
Alman otomotiv sektörünün mevcut durum endeksi de Kasım ayında 4,9 puan azalarak eksi 33,9 puana geriledi.
Sanayi işlerinin önümüzdeki aylara ilişkin beklentileri eksi 28,2 puandan eksi 30,4 puana yükseldi.
Anket raporunda, şirketlerin kasım ayında mevcut iş durumunu ekim ayına göre çok daha olumsuz değerlendirdiği ve şirketlerin önümüzdeki aylara ilişkin daha karamsar olduğu belirtiliyor.
Açıklamada, otomotiv sektöründeki kötümser havanın temel olarak talep zayıflığından kaynaklandığı hatırlatılarak, şöyle denildi: “Otomotiv sektöründeki kriz, işgücü talebine de yansıdı. Her ne kadar istihdam beklentileri göstergesi geçen yılın aynı dönemine göre bir miktar artmış olsa da.” önceki ay eksi 34,1 puanla uzun vadeli en düşük seviyesine düşmüştü.” ifadeler kullanıldı.
ÖNÜMÜZDEKİ AYLARDA ŞİRKETLER DIŞ TİCARET KONUSUNA AĞIRLIK VERİYOR
Yüksek ithalat vergileriyle tehdit eden Donald Trump'ın ABD başkanlığına seçilmesine rağmen ankete katılan şirketlerin ihracat beklentileri barometresi Ekim'deki eksi 31,3 puandan Kasım'da eksi 19,2 puana kadar kayda değer bir artış gösterdi.
Ifo'nun endüstriyel organizasyon ve yeni teknolojiler uzmanı Anita Wölfl, konuya ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi: “Sektör, geniş kapsamlı dönüşüm, yoğun rekabet ve zayıf ekonominin mevcut karışımının içinde sıkışmış durumda. Otomotiv şirketlerinin sipariş dağları var. Pandemi ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle 2021 yılının başından bu yana biriken “Yeni siparişler geliyor ancak kapasiteyi kullanmaya yetmiyor.”
Pek çok otomotiv şirketinin yeni çalışan almaktan kaçındığını veya işten çıkarmayı düşündüğünü söyleyen Wölfl, “Şirketler hâlâ (Trump başkanlığında) ticaret politikasının nasıl gelişeceğini görmeyi bekliyor.” dedi.
Ifo'nun açıklamasında, seçimlerden sonra ABD'de doların güçlü bir şekilde değer kazanmasının ihracatçılara fayda sağlayabileceği belirtiliyor.
AVRUPA OTOMOTİV SEKTÖRÜ BİRÇOK ZORLUKLA KARŞILAŞIYOR
Alman otomobil üreticileri, elektrikli araçlara geçişin yüksek maliyetleriyle mücadele ederken, Çin ve Avrupa'dan gelen zayıf talep ışığında maliyetleri düşürme ve rekabet gücünü koruma konusunda yoğun bir baskı altında.
Otomotiv sektörüne Çin ve ABD'den yenilikçi teknolojilerin gelmesi son yıllarda Avrupa kamuoyunda tartışma konusu olurken, Çinli üreticilerin artan rekabeti ve şirketin tarihi işten çıkarma ve fabrika kapatma planları Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in gündemini daha da meşgul etti. bu tartışmalar.
Volkswagen'in kararı Alman otomotiv sektöründeki krizi derinleştirirken, yüksek vergi oranları, artan elektrik fiyatları ve yaygın bürokrasi nedeniyle otomotiv sektörü ülkede rekabet gücünü kaybediyor.
Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, yüksek üretim maliyetleri nedeniyle ilk kez Almanya'daki fabrikalarını kapatmayı ve çalışanlarını işten çıkarmayı planlıyor.
Ayrıca Ocak ayında yeniden ABD başkanlığına yemin edecek olan Donald Trump, seçimi kazanması halinde dış ticaret açığını azaltmak ve yerli üretimi desteklemek amacıyla gümrük vergilerini ciddi oranda artıracağını duyurdu.
Trump, AB'den yapılan tüm ithalatlara yüzde 10 ya da 20 oranında gümrük vergisi uygulamak istiyor.
Amerika Birleşik Devletleri, Alman mallarının en büyük alıcısıdır ve Alman ihracatının yaklaşık %10'u buraya yapılmaktadır.
Alman Otomobil Birliği'nin (VDA) verilerine göre geçen yıl Almanya'dan ABD'ye yaklaşık 400.000 otomobil ihraç edildi.
ABD, ALMAN OTOMOTİV İHRACATININ EN ÖNEMLİ ALICISI OLDU
Öte yandan Alman şirketleri yeniden yapılanmaya ve çalışanlarını işten çıkarmaya devam ediyor.
İşten çıkarma açıklayan şirketler arasında Volkswagen, Bosch, Continental ve ZF Friedrichshafen de yer aldı.
Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, 5 Kasım'da 2.800'ü Almanya'da olmak üzere Avrupa'da 4.700 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu.
Otomotiv sektörünün en önemli tedarikçilerinden Bosch, 23 Kasım'da otomotiv biriminde 3.800'ü Almanya'da olmak üzere dünya çapında 5.500 kişiyi işten çıkaracağını, fabrikalarında da kısa çalışma uygulamasına geçeceğini duyurdu. . üretim tesisleri.
Alman ekonomisi, bölgedeki diğer ülkelere göre daha büyük bir rol oynayan imalat sektörünün süregelen zayıflığı nedeniyle kırılganlığını sürdürüyor.
Yılın ikinci çeyreğinde yüzde 0,3 daralan ülke ekonomisi, üçüncü çeyrekte yüzde 0,2 büyüme kaydederek teknik resesyona girmekten kurtuldu.
Alman otomotiv endüstrisindeki kriz, gözden kaçan trendlerin, yapısal sorunların ve jeopolitik risklerin karmaşık etkileşiminden kaynaklandı. Otomotiv endüstrisi bir zamanlar Alman ekonomisinin omurgasıydı.
Sektör, Almanya'da toplam katma değerin yüzde 5'ini, istihdamın ise yüzde 3'ünü sağlıyor. Gelir açısından açık ara en önemli sanayi sektörüdür.
Alman otomobil üreticileri geçen yıl 272,6 milyar euro ihracat gerçekleştirdi. Bu, toplam ihracatın yüzde 17,3'üne tekabül ediyor.
Alman otomotiv sektöründe Haziran 2024 itibarıyla tedarikçiler hariç 773 bin civarında kişinin istihdam edildiği kaydedilirken, sektördeki istihdamın 2023 yılına göre yüzde 0,8 azaldığı kaydedildi.
Sanayi işçilerinin yaklaşık %14'ü otomotiv sektöründe çalışmaktadır. Bu durum otomotiv endüstrisini, 952.000 çalışanı olan makine mühendisliğinden sonra iş gücü açısından ikinci büyük sanayi sektörü haline getiriyor.